Healthy

“Mindannyiunknak hatalmunkban áll választani egészség és betegség, gazdagság és szegénység, szabadság és szolgaság között. A miénk a döntés, nem pedig bárki másé.” (Richard Bach: Illúziók)

Utolsó kommentek

  • kismamaetrend: Kedves cikk;) Sokat lehet olvasni ebben a témában, de nagyon általánosan, nekünk megoldás kell. Nem? (2012.11.02. 13:40) Kismama étrend
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:02) Vérvételek a terhesség alatt
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:00) Kismamák és az alvás
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, <a href="http://weightlo... (2012.01.19. 07:59) Kismamák és az alvás
  • igaz tett: Két féle DNS mintavételi eljárás létezik. A nevesített és az anoním. Mindkét esetben egyazon módsz... (2009.09.27. 22:22) Apasági vizsgálat
  • Utolsó 20

Napi zöldség

A retek A retek (Raphanus sativus) eredetileg Észak-Kínából és a Közel-Kelet országaiból származik, ahol már évezredek óta termesztik, időközben Európában is meghonosodott. Fekete, vörös, bíborszínű variációja, valamint fehér hosszúkás változata, a jégcsapretek, földrészünk egyik legkedveltebb zöldsége és értékes gyógynövénye. Mivel a retekben igen sok C-vitamin van, ezért védhette meg fogyasztóit a valaha oly rettegett téli betegségtől, a skorbuttól. Ezenkívül jelentős A- és B-vitamint, káliumot, foszfort és sok más nyomelemet is tartalmaz. Mustárolaj-glikozidjai antibakteriális és gombaölő hatásúak, így kiválóan alkalmas a megfázás és cseppfertőzések megelőzésére. Ha valaki túl gyakran emelgette a söröskorsót, a retek támogatta a máj méregtelenítő munkáját, hiszen serkenti a májfunkciókat, de legfőképp az epekiválasztást.

Címkék

10. terhességi hét (1) 12 terhességi hét (1) 13 terhességi hét (1) 14. (1) 16. terhességi hét (1) 28. terhességi hét (1) 2 trimeszter (1) advent (1) afp (1) alkohol szindróma (1) allen carr (1) alvásproblémák (1) amniocentézis (1) apasági nyilatkozat (1) apasági vizsgálat (1) baba (2) bárányhimlő (1) boldog új évet (1) céges buli (1) cigi (1) császármetszés (1) csinos kismama (1) csipkebogyó (1) csípőficam (1) czeizel (1) daganat tünetei (1) depresszió (2) diabétesz (1) dohányzás (4) dohányzási tilalom (1) egészség (7) egészségügyi rádió (1) életmód (4) évkezdet (1) évvége (1) farfekvés (1) fiú vagy lány (1) fogápolás (1) folsav (1) gátizom torna (1) genetikai vizsgálat (1) gyerek (1) gyermeknevelés (1) gyermek neme (1) gyógynövények kismama (1) gyomorégés (1) hajhullás (1) hálapénz (1) hányinger (2) haspuffadás (1) hellókarácsony (2) hetedik hét (1) hyperthonia (1) influenza (2) intim torna (1) karácsony (1) karácsonyi buli (1) karácsonyi depresszió (1) karácsonyi party (1) kedvezmények juttatások kismamáknak (1) kilencedik terheségi hét (1) kismama (1) kismama étrend (1) kismama étrendje (1) költségek (1) kopaszodás (1) lekvár (1) lélek (1) lelki egészség (1) leszokás (1) madonna koncert (1) magas vérnyomás (1) magzatvédő vitamin (1) melleink védelme (1) mintaétrend (1) oltás (1) onkológiai intézet (1) pavlik kengyel (1) petesejt (1) ringató program (1) sperma (1) spinális érzéstelenítés (1) stria (1) szépségtippek (1) szexuális élet (1) sztárok (1) szülés (1) tanfolyam kismamáknak (1) tények tévhitek (1) terhesgondozás (1) terhesség (43) terhességi (1) terhességi hét (1) terhességi teszt (1) terhességi vitamin (1) terhesség gyógyszer (1) terhesség háziállatok (1) terhesség szex (1) termékenység (2) teszt (1) tévhitek (1) tippek (1) toxoplasmosis (1) túlsúly (1) új év (1) ultrahang (1) ünnepek (1) válság (1) várandós (1) vércsoport (1) vérvétel (1) vérzés (1) vetélés (1) visszér (1) vizsgálatok (1) zenei nevelés (1) Címkefelhő

Naptár

szeptember 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Mellvért

2009.03.25. 12:48 - Healthy

Címkék: terhesség melleink védelme

A várandósság alatt a mellünk jelentős megnő, sokkal teltebb, dúsabb lesz. Ahhoz, hogy a formáját és bőrünk minőségét megőrizhessük, néhány fontos szabályt szükséges betartani. Ezek segítenek megelőzni a mellek megereszkedését, illetve a striák kialakulását.

Részletek a Pocakosnapló c. könyvből:

Az első hetekben a várandósság első gyanújelei közé tartozik az emlők feszülése, érzékenysége. A hormonális változásoknak köszönhetően az emlő mirigyállománya és a tejgyűjtő csatornácskák megduzzadnak. Ez a folyamat egyénenként változó, de mégis a korábbihoz képest jelentős súly és térfogat növekedést eredményez.

A mell súlyának növekedése miatt ajánljuk, hogy viseljen napközben kényelmes melltartót a kismama. A melltartó viselésével elkerülhetjük a kellemetlen feszüléseket, a mellizmok és a bőr túlzott kitágulását, megelőzi a hátizomzat feszülését. Ezáltal csökkenthető az ún. várandóssági csíkok, azaz "striák" megjelenése a mellen. A mellbimbó érzékenyebbé válása miatt fontos, hogy a fehérnemű ne fokozza, hanem csökkentse az átmeneti kellemetlenségeket, megelőzze a kedvezőtlen elváltozásokat.

Milyen melltartót hordjunk?
-döntően pamut, kis százalékban műszál legyen az alapanyaga, amely nem fokozza az izzadást, de kellően rugalmas
-a formája kövesse a mell természetes alakját, ne szorítson, ne nyomjon,
-lehetőleg ne legyen szabott, a varrások és a díszítő csipke ne dörzsölje a mellbimbót
-méret kiválasztásnál a mell alatti és a mellcsúcson mért körfogatot fontos tudni
-alul kellő tartást adjon, a vállpánt ne vágjon be a kismama bőrébe


Mellek stria elleni védelme
A "stria" krém használatakor arra kell ügyelni, hogy mindig két kéz között tartva kenjük a mellet, hogy megóvjuk a megnyúlástól. A "stria" krémet a bimbóudvar mögötti területre kell körkörös kis mozdulatokkal bemasszírozni. Ellentétes oldalon mindig alá kell támasztani az egyik kézzel a mellet, miközben a másikkal a kenőcsöt felvisszük.

Ajánlott mell-izom erősítő gyakorlatok
1.
Törökülésben karokat vállmagasságban előrenyújtjuk, kezeket lazán ökölbe fogjuk.
Magunk előtt vízszintesen "ollózunk" 4-szer, majd függőlegesen 4-szer. Pár másodperces pihenések után megismételjük a gyakorlatot 4-szer.

2.
Törökülésben mellkas előtt a két tenyerünket összetámasztjuk, és erősen összenyomjuk, miközben a mellizmok megfeszülnek. 4-szer ismételjük meg a szorítást, majd kisebb pihenőkkel 4-szer ismételjük meg a feladatot.

3.
Törökülésben ellentétes kézzel fogjuk meg a másik felkart, majd próbáljuk eltolni egymástól a két kart, 4-szer egymás után, miközben érezzük a mellizmok megfeszülését. 4-szer ismételjük meg a gyakorlatot kisebb szünetekkel!

4.
Törökülésben vállra helyezzük kezünket mindkét oldalon. Hátrakörzést végzünk úgy, hogy nagy széles, kerek köröket rajzolunk a könyökünkkel. Hátul lapockáink összeérnek. 4 körzés után kis pihenővel néhányszor megismételhetjük a gyakorlatot.
Ügyeljünk az egyenes testtartásra, a fejjel előre nézzünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://healthy.blog.hu/api/trackback/id/tr701024571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.