Healthy

“Mindannyiunknak hatalmunkban áll választani egészség és betegség, gazdagság és szegénység, szabadság és szolgaság között. A miénk a döntés, nem pedig bárki másé.” (Richard Bach: Illúziók)

Utolsó kommentek

  • kismamaetrend: Kedves cikk;) Sokat lehet olvasni ebben a témában, de nagyon általánosan, nekünk megoldás kell. Nem? (2012.11.02. 13:40) Kismama étrend
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:02) Vérvételek a terhesség alatt
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:00) Kismamák és az alvás
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, <a href="http://weightlo... (2012.01.19. 07:59) Kismamák és az alvás
  • igaz tett: Két féle DNS mintavételi eljárás létezik. A nevesített és az anoním. Mindkét esetben egyazon módsz... (2009.09.27. 22:22) Apasági vizsgálat
  • Utolsó 20

Napi zöldség

A retek A retek (Raphanus sativus) eredetileg Észak-Kínából és a Közel-Kelet országaiból származik, ahol már évezredek óta termesztik, időközben Európában is meghonosodott. Fekete, vörös, bíborszínű variációja, valamint fehér hosszúkás változata, a jégcsapretek, földrészünk egyik legkedveltebb zöldsége és értékes gyógynövénye. Mivel a retekben igen sok C-vitamin van, ezért védhette meg fogyasztóit a valaha oly rettegett téli betegségtől, a skorbuttól. Ezenkívül jelentős A- és B-vitamint, káliumot, foszfort és sok más nyomelemet is tartalmaz. Mustárolaj-glikozidjai antibakteriális és gombaölő hatásúak, így kiválóan alkalmas a megfázás és cseppfertőzések megelőzésére. Ha valaki túl gyakran emelgette a söröskorsót, a retek támogatta a máj méregtelenítő munkáját, hiszen serkenti a májfunkciókat, de legfőképp az epekiválasztást.

Címkék

10. terhességi hét (1) 12 terhességi hét (1) 13 terhességi hét (1) 14. (1) 16. terhességi hét (1) 28. terhességi hét (1) 2 trimeszter (1) advent (1) afp (1) alkohol szindróma (1) allen carr (1) alvásproblémák (1) amniocentézis (1) apasági nyilatkozat (1) apasági vizsgálat (1) baba (2) bárányhimlő (1) boldog új évet (1) céges buli (1) cigi (1) császármetszés (1) csinos kismama (1) csipkebogyó (1) csípőficam (1) czeizel (1) daganat tünetei (1) depresszió (2) diabétesz (1) dohányzás (4) dohányzási tilalom (1) egészség (7) egészségügyi rádió (1) életmód (4) évkezdet (1) évvége (1) farfekvés (1) fiú vagy lány (1) fogápolás (1) folsav (1) gátizom torna (1) genetikai vizsgálat (1) gyerek (1) gyermeknevelés (1) gyermek neme (1) gyógynövények kismama (1) gyomorégés (1) hajhullás (1) hálapénz (1) hányinger (2) haspuffadás (1) hellókarácsony (2) hetedik hét (1) hyperthonia (1) influenza (2) intim torna (1) karácsony (1) karácsonyi buli (1) karácsonyi depresszió (1) karácsonyi party (1) kedvezmények juttatások kismamáknak (1) kilencedik terheségi hét (1) kismama (1) kismama étrend (1) kismama étrendje (1) költségek (1) kopaszodás (1) lekvár (1) lélek (1) lelki egészség (1) leszokás (1) madonna koncert (1) magas vérnyomás (1) magzatvédő vitamin (1) melleink védelme (1) mintaétrend (1) oltás (1) onkológiai intézet (1) pavlik kengyel (1) petesejt (1) ringató program (1) sperma (1) spinális érzéstelenítés (1) stria (1) szépségtippek (1) szexuális élet (1) sztárok (1) szülés (1) tanfolyam kismamáknak (1) tények tévhitek (1) terhesgondozás (1) terhesség (43) terhességi (1) terhességi hét (1) terhességi teszt (1) terhességi vitamin (1) terhesség gyógyszer (1) terhesség háziállatok (1) terhesség szex (1) termékenység (2) teszt (1) tévhitek (1) tippek (1) toxoplasmosis (1) túlsúly (1) új év (1) ultrahang (1) ünnepek (1) válság (1) várandós (1) vércsoport (1) vérvétel (1) vérzés (1) vetélés (1) visszér (1) vizsgálatok (1) zenei nevelés (1) Címkefelhő

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kezdődik...újra..elölről

2009.03.04. 09:36 - Healthy

Címkék: terhesség terhességi teszt kismama étrend

 Két hete a nőgyógyász azt mondta nem vagyok terhes. Azt is mondta, azért csináljak egy tesztet két hét múlva. Csináltam. Pozitív. ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Kb. Ennyi kérdőjel villogott a fejemben:)

Na mindegy, kezdhetjük elölről a felkészülést. Pl az étrenddel:

A legfontosabb, hogy nem ez az ideje a fogyókúrának. De ott vannak a tiltólistára kerülő ételek és italok, és néhány új szokás, amit érdemes bevezetni.A legfontosabb, hogy nem ez az ideje a fogyókúrának. De ott vannak a tiltólistára kerülő ételek és italok, és néhány új szokás, amit érdemes bevezetni.

Amiből sokat kell enni és inni: zöldség, gyümölcs, fehér húsok, halak, tej, zöld tea vagy ásványvíz. Ám ebben nem merül ki a terhesség alatti táplálkozás, az is nagyon fontos, mit nem szabad, és miért.

Ne diétázzunk!
 
A fogyásra irányuló diétázás vagy elégtelen étkezés egyaránt árthat a magzatnak: nem csak a születési súlyát befolyásolhatja, hanem vérkeringésének zavarát is okozhatja, sőt, felnőtt korára szívpanaszokat vagy cukorbetegséget is redményezhet! Egyébként az éhező kismamák gyermekei a kutatások szerint sokkal hajlamosabbak az elhízásra is. Az ideális testsúly-növekedés általában – magasságtól és alkattól függően – 8-12 kg körül van minimum. Ne aggódj, majd ha itt az ideje, vissza fogod fogyni!
 
Étkezzünk változatosan!
 
A következő ásványi anyagokat és vitaminokat feltétlenül megfelelő mennyiségben kell pótolni ebben az időszakban:

- kalcium: (normál mennyiség duplája szükséges): tej, sajt, joghurt, túró, savanyú káposzta, paradicsom, szardínia, spenót, kelkáposzta
- vas: (nagyon sokan küszködnek vashiánnyal!): hús, belsőségek, szardínia, bab, borsó, lencse, spenót, kesudió, krumpli, napraforgómag, tojás
- cink: hüvelyesek, hús, tojás
- jód: hal, só, kagyló, brokkoli, spenót, zabpehely, mandula, zöldborsó, banán, tojássárgája
- folsav: (általában a magzatvédő vitaminok is tartalmazzák, vagy az orvos írja fel, de természetes formájában persze még jobb): spenót, sóska, kelbimbó, brokkoli, zöldbab, bab, borsó, káposzta, barna rizs, karfiol, füge, citrom, narancs, kivi, banán
- és persze minden vitamin fontos!
 
Étkezési tiltólista
 
● Bár a zöldségfélék és a gyümölcsök minden formája ajánlott, mégis figyeljümk arra, hogy még alaposabban mosd illetve tisztítsuk meg őket. Különösen ügyeljünk a nem hámozandó és a leveles zöldségekre.

A káposzta-félék és a hüvelyesek általában puffasztanak, ezekből csak óvatosan együnk. Ha az első főzővizet leöntjük a zöldségről, az segíthet, cserébe viszont a tápanyagok egy részét is kiöntjük.

● Figyeljünk oda a tojás megtisztítására. Várandósság alatt a nyers tojás, vagy az ebből készült ételek fogyasztása tilos.

A finomított cukrokat minden formában kerüljük, pláne, ha nem szeretnénk terhességi cukorbetegséget, vagy nagyon sokat hízni. A mesterséges édesítők sem tesznek jót, ha a teát ízesíted, mézzel vagy nyers nádcukorral tegyük.

● Az állati táplálékból származó vas könnyebben felszívódik, mint a növényi eredetű. A máj ugyan vasban dús táplálék, mégis csupán mértékletes fogyasztása tanácsos a különösen magas A-vitamin-tartalom miatt, mely túlzott mennyiségben ártalmas lehet a magzat fejlődésére.

Tilos nyers vagy nem jól átsütött húsokat fogyasztani, mert fertőzéseket okozhatnak. Figyeljünk a tárolásra és az előkészítésre is - például olyan vágódeszkán ne vágjunk gyümölcsöt, ahol előtte húst aprítottunk.

A génmódosított élelmiszereket ne vásároljunk, és kerüljük a szója-termékeket is – ezek a leggyakrabban tartalmaznak génmódosított részeket. A szójatej fogyasztása bizonyos vizsgálatok szerint hormonális problémákat okozhat a magzatnál.

Óvatosan az allergizáló zöldségekkel és gyümölcsökkel, élelmiszerekkel (eper, lencse, méz, kagyló, mogyoró)  – még ha nem is vagyunk allergiásak, sok esetben épp a terhesség idején lesz egyik vagy másik élelmiszerre érzékeny a kismama.
 
Hallal vagy hal nélkül?
Az észak-európai országokban, de az Egyesült Államokban is nagy probléma a tengeri halak kérdése. Sok helyen hálóbörtönben tenyésztik a halakat szűk helyen, egymás hegyén-hátán, és az ebből következő gyakori fertőzések miatt antibiotikumokkal kezelik őket. Ráadásul a tengeri halakban gyakran igen magas higany-koncentrációt mérnek, ami terhesség idején különösen veszélyes. Biztos, ami biztos, inkább a lenmagból, a friss olajokból, esetleg étrend-kiegészítővel vedd magadhoz a nagyon fontos omega-3 zsírsavakat.
 

 

nana.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://healthy.blog.hu/api/trackback/id/tr96979424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.