Healthy

“Mindannyiunknak hatalmunkban áll választani egészség és betegség, gazdagság és szegénység, szabadság és szolgaság között. A miénk a döntés, nem pedig bárki másé.” (Richard Bach: Illúziók)

Utolsó kommentek

  • kismamaetrend: Kedves cikk;) Sokat lehet olvasni ebben a témában, de nagyon általánosan, nekünk megoldás kell. Nem? (2012.11.02. 13:40) Kismama étrend
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:02) Vérvételek a terhesség alatt
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:00) Kismamák és az alvás
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, <a href="http://weightlo... (2012.01.19. 07:59) Kismamák és az alvás
  • igaz tett: Két féle DNS mintavételi eljárás létezik. A nevesített és az anoním. Mindkét esetben egyazon módsz... (2009.09.27. 22:22) Apasági vizsgálat
  • Utolsó 20

Napi zöldség

A retek A retek (Raphanus sativus) eredetileg Észak-Kínából és a Közel-Kelet országaiból származik, ahol már évezredek óta termesztik, időközben Európában is meghonosodott. Fekete, vörös, bíborszínű variációja, valamint fehér hosszúkás változata, a jégcsapretek, földrészünk egyik legkedveltebb zöldsége és értékes gyógynövénye. Mivel a retekben igen sok C-vitamin van, ezért védhette meg fogyasztóit a valaha oly rettegett téli betegségtől, a skorbuttól. Ezenkívül jelentős A- és B-vitamint, káliumot, foszfort és sok más nyomelemet is tartalmaz. Mustárolaj-glikozidjai antibakteriális és gombaölő hatásúak, így kiválóan alkalmas a megfázás és cseppfertőzések megelőzésére. Ha valaki túl gyakran emelgette a söröskorsót, a retek támogatta a máj méregtelenítő munkáját, hiszen serkenti a májfunkciókat, de legfőképp az epekiválasztást.

Címkék

10. terhességi hét (1) 12 terhességi hét (1) 13 terhességi hét (1) 14. (1) 16. terhességi hét (1) 28. terhességi hét (1) 2 trimeszter (1) advent (1) afp (1) alkohol szindróma (1) allen carr (1) alvásproblémák (1) amniocentézis (1) apasági nyilatkozat (1) apasági vizsgálat (1) baba (2) bárányhimlő (1) boldog új évet (1) céges buli (1) cigi (1) császármetszés (1) csinos kismama (1) csipkebogyó (1) csípőficam (1) czeizel (1) daganat tünetei (1) depresszió (2) diabétesz (1) dohányzás (4) dohányzási tilalom (1) egészség (7) egészségügyi rádió (1) életmód (4) évkezdet (1) évvége (1) farfekvés (1) fiú vagy lány (1) fogápolás (1) folsav (1) gátizom torna (1) genetikai vizsgálat (1) gyerek (1) gyermeknevelés (1) gyermek neme (1) gyógynövények kismama (1) gyomorégés (1) hajhullás (1) hálapénz (1) hányinger (2) haspuffadás (1) hellókarácsony (2) hetedik hét (1) hyperthonia (1) influenza (2) intim torna (1) karácsony (1) karácsonyi buli (1) karácsonyi depresszió (1) karácsonyi party (1) kedvezmények juttatások kismamáknak (1) kilencedik terheségi hét (1) kismama (1) kismama étrend (1) kismama étrendje (1) költségek (1) kopaszodás (1) lekvár (1) lélek (1) lelki egészség (1) leszokás (1) madonna koncert (1) magas vérnyomás (1) magzatvédő vitamin (1) melleink védelme (1) mintaétrend (1) oltás (1) onkológiai intézet (1) pavlik kengyel (1) petesejt (1) ringató program (1) sperma (1) spinális érzéstelenítés (1) stria (1) szépségtippek (1) szexuális élet (1) sztárok (1) szülés (1) tanfolyam kismamáknak (1) tények tévhitek (1) terhesgondozás (1) terhesség (43) terhességi (1) terhességi hét (1) terhességi teszt (1) terhességi vitamin (1) terhesség gyógyszer (1) terhesség háziállatok (1) terhesség szex (1) termékenység (2) teszt (1) tévhitek (1) tippek (1) toxoplasmosis (1) túlsúly (1) új év (1) ultrahang (1) ünnepek (1) válság (1) várandós (1) vércsoport (1) vérvétel (1) vérzés (1) vetélés (1) visszér (1) vizsgálatok (1) zenei nevelés (1) Címkefelhő

Naptár

május 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kismamák és az alvás

2009.03.20. 09:56 - Healthy

Címkék: terhesség alvásproblémák

Mivel ma van az alvás világnapja, megnézzük mi a helyzet az alvással és a kismamákkal. Én a magam részéről legszívesebben átaludnám ezt az egész hetet!

Míg a várandósság elején egész nap szédelgünk az álmosságtól, az utolsó hetekben inkább a fokozott éberség jellemzõ – sajnos az éjszakai órákban is. Néhány trükkel mégis kellemesebbé és pihentetõbbé tehetjük az alvást óriási pocakkal is!
 
 
Alvásproblémák az első harmadban

Sokan inkább terhességük első 8-10 hetében vennék igénybe szülési szabadságukat. Akit egész nap hányinger kínoz, s ráadásul akár beszéd közben is bármikor el tudna szundítani, annak kemény próbatételt jelent ilyenkor a munkahely vagy a tanulás. Ekkor még nem látványos a másállapot, nem is akarjuk egyelőre közhírré tenni a baba érkezését – így hát nincs más hátra, mint kitartóan várni a hetek múlását.

Az első hónapok álomkórságáért egyébként a sárgatesthormon felelős, s mint mindennek a természetben, ennek is megvan a maga oka: erőteljes figyelmeztetés a kismama számára, hogy lassítson egy kicsit, fordítson több időt pihenésre – egyszóval vegye észre, hogy már nincs egyedül! Ne küzdjünk a „természetes fékek“ ellen kávéval, fekete teával, szervezzük inkább át a napjainkat! Amit lehet, halasszunk későbbre, s aludjunk minél többet, minél nyugodtabb lelkiismerettel.


Alvásproblémák szülés előtt

A terhesség második harmada röppen el a leggyorsabban. Ekkor alig vannak kényelmetlenségek, s még az eleinte émelygős, szundikálós kismamák is ott folytatják, ahol hónapokkal azelőtt – még baba nélkül – abbahagyták. A kényelmetlenségek azonban az utolsó harmadban ismét megjelennek, noha ezúttal más formában. A nyolcadik hónapban a méh már eléri az alsó bordaíveket.

• Olyan hatalmas a pocak, hogy még megfordulni sem olyan egyszerű az ágyban, a kényelmes hasonfekvésről pedig réges-rég le kellett mondani.

• A gyakori éjszakai ébredés legfőbb oka azonban mégsem ez, hanem a gyakori vizeletürítési kényszer. A méh eleve nyomja a hólyagot, melynek kapacitása az utolsó hetekben csökken. A medencevégűen elhelyezkedő babák még kisebb-nagyobb rugásaikkal is nehezítik a helyzetet. Igyunk napközben sokat, este felé alig, így talán megússzuk egyetlen felkeléssel is.

• A magzatok a legtöbb kismama szerint az esti, lefekvés körüli órákban a legélénkebbek. Izegnek-mozognak, megpróbálnak megfordulni. Pedig mindössze arról van szó, hogy a picinek is meglehetősen szűk már a hely odabent, s amikor a mama elhelyezkedett, ő is megpróbál valami kényelmes pozíciót találni. Ilyenkor nem kötik le a kinti zajok, ezért szívesebben mozgolódik, tornázik egy kicsit.

• Ahogy közeledik a szülés ideje, az anyák nyugtalansága is fokozódik. Millió gondolat, terv, aggodalom száguldozik az agyunkban ide-oda, s nehéz megálljt parancsolni nekik. Egy kiadós délutáni sétával talán sikerül olyan kellemesen fáradttá tenni magunkat, hogy könnyebben menjen az elalvás.


Altató helyett kényelmes ágy „Hamipárnával“

Az 1,4 m széles franciaágy megteszi, amíg édeskettesben alszunk rajta. A negyedik hónap táján azonban érdemes nagyobbra cserélni, hiszen nagy hassal a szokásosnál szinte kétszer nagyobb hely szükséges a kényelmes elhelyezkedéshez. Már csak azért is érdemes cserélni, mert később a baba is gyakori vendég lehet a szülői ágyban.

Valóságos csodákat tesz az a hurka alakú, hosszú, vaskos párna, amit eredetileg szoptatási segédeszköznek találtak ki, mert egyszerre támasztja a derekat és a könyököket. Várandósan is hasznát vehetjük: egyik vége a fejünk alatt, másik vége a térdeink közt, középen puhán megtámasztja a hasunkat. 


Lazítási módszerek

• Kerüljük estefelé a felkavaró, akciódús filmeket és olvasnivalókat. Sokaknál beválik ilyenkor a zenehallgatás, s ha fejhallgatón át érkeznek a hangok, társunkat sem zavarjuk az elalvásban.

• Jótékony hatásúak a nyugtató teakeverékek. Aromás íze miatt a citromfű főzet a legkedveltebb, de súlyos alvásproblémák esetén hozzáértő természetgyógyásszal komló-macskagyökér-citromfű keveréket is készíttethetünk. Természetes szereknél is igen fontosak a megfelelő arányok, aki nem ért hozzá, inkább ne rögtönözzön!

• Áldásos hatású lehet egy kellemes, meleg lábfürdő is, melybe pár csepp jázmin, rózsa vagy levendula olajat cseppentettünk.

• Néha hát-és derékfájás nehezíti az elalvást, amit ugyancsak a megnövekedett has tömege okoz. Próbálkozzunk néhány célzott lazító gyakorlattal, vagy kérjünk meg társunkat, masszírozza egy kicsit a túlfeszült izmokat. A gyengéd, ám határozott mozdulatok a lelket is ápolják.

A szülés és vajúdás közben is felettébb hasznos gyakorlatokat és a masszázst elméletben és gyakorlatban is elsajátíthatjuk:
• Dale – Roeber: Kismamatorna. Holistic kiadó (56. és 82. old.)
 

A bejegyzés trackback címe:

http://healthy.blog.hu/api/trackback/id/tr951013593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ernifani 2012.01.19. 07:59:54

Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post
Thanks ya, <a href="http://weightlossnaturalandfast.com/diet-program">diet program</a>

ernifani 2012.01.19. 08:00:48

Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post
Thanks ya, weightlossnaturalandfast.com/diet-program.html