Healthy

“Mindannyiunknak hatalmunkban áll választani egészség és betegség, gazdagság és szegénység, szabadság és szolgaság között. A miénk a döntés, nem pedig bárki másé.” (Richard Bach: Illúziók)

Utolsó kommentek

  • kismamaetrend: Kedves cikk;) Sokat lehet olvasni ebben a témában, de nagyon általánosan, nekünk megoldás kell. Nem? (2012.11.02. 13:40) Kismama étrend
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:02) Vérvételek a terhesség alatt
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, weightlossnaturalandfast.co... (2012.01.19. 08:00) Kismamák és az alvás
  • ernifani: Nice post, thanks for sharing..., just waiting for new post Thanks ya, <a href="http://weightlo... (2012.01.19. 07:59) Kismamák és az alvás
  • igaz tett: Két féle DNS mintavételi eljárás létezik. A nevesített és az anoním. Mindkét esetben egyazon módsz... (2009.09.27. 22:22) Apasági vizsgálat
  • Utolsó 20

Napi zöldség

A retek A retek (Raphanus sativus) eredetileg Észak-Kínából és a Közel-Kelet országaiból származik, ahol már évezredek óta termesztik, időközben Európában is meghonosodott. Fekete, vörös, bíborszínű variációja, valamint fehér hosszúkás változata, a jégcsapretek, földrészünk egyik legkedveltebb zöldsége és értékes gyógynövénye. Mivel a retekben igen sok C-vitamin van, ezért védhette meg fogyasztóit a valaha oly rettegett téli betegségtől, a skorbuttól. Ezenkívül jelentős A- és B-vitamint, káliumot, foszfort és sok más nyomelemet is tartalmaz. Mustárolaj-glikozidjai antibakteriális és gombaölő hatásúak, így kiválóan alkalmas a megfázás és cseppfertőzések megelőzésére. Ha valaki túl gyakran emelgette a söröskorsót, a retek támogatta a máj méregtelenítő munkáját, hiszen serkenti a májfunkciókat, de legfőképp az epekiválasztást.

Címkék

10. terhességi hét (1) 12 terhességi hét (1) 13 terhességi hét (1) 14. (1) 16. terhességi hét (1) 28. terhességi hét (1) 2 trimeszter (1) advent (1) afp (1) alkohol szindróma (1) allen carr (1) alvásproblémák (1) amniocentézis (1) apasági nyilatkozat (1) apasági vizsgálat (1) baba (2) bárányhimlő (1) boldog új évet (1) céges buli (1) cigi (1) császármetszés (1) csinos kismama (1) csipkebogyó (1) csípőficam (1) czeizel (1) daganat tünetei (1) depresszió (2) diabétesz (1) dohányzás (4) dohányzási tilalom (1) egészség (7) egészségügyi rádió (1) életmód (4) évkezdet (1) évvége (1) farfekvés (1) fiú vagy lány (1) fogápolás (1) folsav (1) gátizom torna (1) genetikai vizsgálat (1) gyerek (1) gyermeknevelés (1) gyermek neme (1) gyógynövények kismama (1) gyomorégés (1) hajhullás (1) hálapénz (1) hányinger (2) haspuffadás (1) hellókarácsony (2) hetedik hét (1) hyperthonia (1) influenza (2) intim torna (1) karácsony (1) karácsonyi buli (1) karácsonyi depresszió (1) karácsonyi party (1) kedvezmények juttatások kismamáknak (1) kilencedik terheségi hét (1) kismama (1) kismama étrend (1) kismama étrendje (1) költségek (1) kopaszodás (1) lekvár (1) lélek (1) lelki egészség (1) leszokás (1) madonna koncert (1) magas vérnyomás (1) magzatvédő vitamin (1) melleink védelme (1) mintaétrend (1) oltás (1) onkológiai intézet (1) pavlik kengyel (1) petesejt (1) ringató program (1) sperma (1) spinális érzéstelenítés (1) stria (1) szépségtippek (1) szexuális élet (1) sztárok (1) szülés (1) tanfolyam kismamáknak (1) tények tévhitek (1) terhesgondozás (1) terhesség (43) terhességi (1) terhességi hét (1) terhességi teszt (1) terhességi vitamin (1) terhesség gyógyszer (1) terhesség háziállatok (1) terhesség szex (1) termékenység (2) teszt (1) tévhitek (1) tippek (1) toxoplasmosis (1) túlsúly (1) új év (1) ultrahang (1) ünnepek (1) válság (1) várandós (1) vércsoport (1) vérvétel (1) vérzés (1) vetélés (1) visszér (1) vizsgálatok (1) zenei nevelés (1) Címkefelhő

Naptár

május 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kismama étrend

2009.01.19. 10:05 - Healthy

Címkék: terhesség mintaétrend kismama étrendje

A legtöbb szakértő azt vallja, nincs szükség különleges étrendre, amikor az ember áldott állapotban van, a lényeg, hogy egészségesen, sokszínűen táplálkozzunk, figyeljünk a vitamin- és ásványianyag bevitelre, hiszen mi biztosítjuk a magzat fejlődéséhez szükséges táplálékot.

A terhes nőnek nem kell mindenképpen meghíznia, de az is ártalmas, ha diétára fogja magát. Ha a várandós nő nagyjából változatlan életmódot folytat, energiaszükséglete átlagosan mindössze 15%-kal nő, ami 300 többletkalóriát jelent. Ha pedig kíméli magát ezen időszak alatt, elegendő 200 kalóriávalval többet magához vennie. Nagyobb mennyiségű táplálékot kell fogyasztaniuk azoknak a kismamáknak, akik még nem töltötték be 18. évüket, nehéz, fárasztó munkát végeznek, vagy gyors egymásutánban több gyermeket szültek. Optimális esetben a magasságtól és testsúlytól függően 9-12 kg súlytöbblet jön létre a terhesség alatt.
 

A következő mintaétrendet találtam a vital.hu-n, egészen szimpatikus:)

Hétfő
Reggeli: citromos tea , frissen facsart gyümölcslé, fokhagymás sajtos pirítós
Tízórai: krémtúró
Ebéd: zellerkrémleves, milánói makaróni, gyümölcsjoghurt (tegyünk élőflórás
natúrjoghurtba valódi gyümölcsdarabokat)
Uzsonna: tej, péksütemény
Vacsora: zöldségleves, illatos-omlós pulykaszelet, [0] párolt brokkoli
 

Kedd
Reggeli: kakaó, vajas-mézes kalács, gyümölcs
Tízórai: gyümölcs
Ebéd: fokhagymás tengerihal-filé [0], sült burgonya, savanyúság
Uzsonna: gyümölcsjoghurt
Vacsora: banánturmix mézzel, sonkás szendvics sovány sajttal, paradicsommal,
paprikával
 

Szerda
Reggeli: citromos tea, lekváros pirítós, gyümölcs
Tízórai: sovány sajt, alma
Ebéd: gombaleves, spenót tükörtojással (Ügyeljünk arra, hogy a tojás friss
legyen, és alaposan mossuk meg felhasználás előtt!), sovány sajt
Uzsonna: gyümölcsrizs, péksütemény
Vacsora: padlizsános csirke, rizs, gyümölcs
 

Csütörtök
Reggeli: müzli tejjel és valódi gyümölcsdarabokkal, tej
Tízórai: sovány sajt, frissen facsart gyümölcslé
Ebéd: paradicsomleves, rakott karfiol, gyümölcs
Uzsonna: gyümölcstea, péksütemény
Vacsora: citromos csirkekrémleves, almás cukkini
 

Péntek
Reggeli: sajtos szendvics, frissen facsart gyümölcslé
Tízórai: gyümölcsös müzli
Ebéd: narancsos sárgarépaleves, pulykamell, görög saláta
Uzsonna: banánturmix, gyümölcs
Vacsora: lazac lime-mal és zöldfűszeres vajjal, petrezselymes burgonya
 

Szombat
Reggeli: avokádókrém pirítóssal, citromos tea
Tízórai: frissen facsart gyümölcslé, gyümölcs
Ebéd: paradicsomleves, joghurtban sült csirkemell, párolt zöldségek
Uzsonna: reszelt sárgarépa mézzel és almával
Vacsora: töltött tök, sovány sajt
 

Vasárnap
Reggeli: alma, fokhagymás natúrjoghurtos korpáskenyér (natúrjoghurtba egy kevés
zúzott fokhagymát teszünk, ezt esszük a kenyér mellé)
Tízórai: sovány sajt, dió, gyümölcs
Ebéd: húsleves; csirke cserépben, zöldségekkel; almáspite
Uzsonna: gyümölcsös müzli
Vacsora: zöldborsófőzelék, pulykahúsból készült fasírt
 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://healthy.blog.hu/api/trackback/id/tr57886807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kismamaetrend · http://kismamaetrend.blog.hu/ 2012.11.02. 13:40:41

Kedves cikk;) Sokat lehet olvasni ebben a témában, de nagyon általánosan, nekünk megoldás kell. Nem?